zaterdag 12 januari 2013

Het begint een klucht te worden Markske...

Rutte roept op tot fatsoenlijk debat op internet


Dit was gisteren het bericht dat ons van jouw bereikte op de interwebs. Ik heb het hoofdschuddend gelezen, en slingerde ondertussen 3 tabjes open in mijn Chrome; 1 voor GeenStijl.nl, 1 voor Powned.tv en eentje voor twitter. Geenstijl en powned hadden het al opgepikt en gereaguurd, en op twitter kon je ook je lol op. Ten minste, ik vond het vooral grappig, jij zal het wel wat minder hebben gevonden. Ik neem tenminste aan dat je een mannetje hebt die dit voor je bijhoud, samenvat en s'ochtends voor je neus legt.....

 Want als je dingen gaat roepen als 
Ik lever graag mijn bijdrage aan het debat dat Spekman heeft aangezwengeld

 of

Je moet je aan de grenzen van beschaving en fatsoen houden en "een beetje chique'' zijn. 

dan weet je van tevoren dat je reacties krijgt die precies nét die reacties zijn waarvan jij, je partij en je achterban zich kreunend met kromme tenen aan gaan ergeren. 

Ik bedenk me trouwens dat als je een mannetje heb voor het bijhouden van de i-media mbt jouw en de vvd dan zou je ook een mannetje hebben die je adviseert over dat enge internet en de aanpak van de publiciteit daar. Die heb je niet want dan had je anders, of niet, gereageerd. 

Vooral Spekman bijvallen was, als je geenstijl's artikel en de reaguursels er bij had gelezen, niet echt een slimme zet hé?

Maar godverdoeme man.... Was die reaguur ellende maar de meest epische van je faals... maar nondegodsgloeiendegodverdomme waar de fuk zijn jullie daar met z'n alle nou helemaal mee bezig man?

Je had die Verdaas, met zijn declaraties waar je dondersgoed vanaf wist... Hoe haal je het in je hoofd man? Ja, ik weet het wel, Samson natuurlijk, maar daar hadden we het toch al over gehad? Over die gladde kop met die nep smile waarvan je nooit maar dan ook nooit eerlijkheid mag verwachten?

En dan hadden we, eigenlijk al tegen beter weten in, nog de strohalm vastgegrepen die je ons had gegeven "Geen extra geld naar Griekenland" en dan komt er uiteindelijk toch een monster van een pakket regelingen uit rollen.... 

http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/robkoenders/21111961/__Zeer_complexe_Griekse_schuldendeal__.html

En dit alles riekt gewoon naar Diederik en zijn PvdAchterlijken, en ik begin te vermoeden dat het er in de toekomst niet beter op gaat worden. Het lijkt soms wel of Diederik jou bestuurd als NASA zijn rovertjes bestuurd... Hoe komt dat Mark? 

Kijk ik snap dat je op zich niet opgegroeid bent in een sociale omgeving die je heeft voorbereid op de omgang met types als Diederik. Je kan je moeilijk voorstellen dat ze bestaan kan ik me voorstellen, met Jord Kelder in je vriendenkring. Maar na dat zorg-debakel en het daarop volgende gênante resultaat van je besprekingen met Diederik zou je toch, al was het door de reacties in je achterban, fractie en van mij, moeten weten hoe Diederik en zijn rooie rakkers in elkaar steken.

Maar al met al ben ik bang dat het niets meer uit maakt hoor Mark. Want met je oproep tot een fatsoenlijk debat op internet  laat je zien niet alleen zelf de kluts helemaal kwijt te zijn maar ook dat je niet de mensen om je heen hebt die je kunnen behoeden van zulke epic fails. Niemand die je zegt dat je internet niets kunt opleggen en dat oproepen zoals die van gister alleen maar de aandacht van die mensen op je richt waarvan je ze nou juist niet wil hebben.

Daarom lijkt het mij (en de meerderheid van Nederland trouwens) beter dat je Bea belt en haar je ontslag aanbied. Hou er mee op, en red wat er overschiet van je image. Geef ons de kans om de fout die Nederland maakte, na in de verkiezing campagne te zijn gefopt, te herstellen en te stemmen met onze harten. 

Dan krijgen Jij en geert de stemmen die je nodig hebt om, samen met 1 of 2 kleintjes, Nederland echt uit de crisis, de Euro en ramp toekomst te halen en richting een sterke, rijke en welvarende toekomst te lijden.

Maar ja, daar zal je vriendje Samson het wel niet eens mee zijn. Stomp em toch voor zijn neus joh, kijken of die neplach dan nog zo glad is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten