woensdag 14 november 2012

Markske ge het er niks van gesnope volgens mijn....

Ik had echt niet gedacht dat ik zo snel na mijn vorige berichtje aan jou al weer de behoefte zou hebben je een bericht te sturen. Ik dacht dat het vorige bericht toch, ook voor jouw, een echt "AHA, DAT IK DAT NU PAS ZIE!"
festijn was geweest.

Dat ook jij de dingen, als ze eenmaal zo voor je neus op papier staan (of op een scherm), als volkomen logisch en vanzelfsprekend zou ervaren.

Maar als ik zie wat jij er met je vriendje Didi van hebt gebrouwen, in de herkansing...


omfg...
dan moet ik bijna janken. Echt hé, iedereen kan gewoon zien dat jullie niet zijn gaan zitten met de opdracht "Hoe krijgen we de komende 4 jaar Nederland zo goed, sterk en rijk mogelijk uit de crisis" zoals je zou verwachten. Jullie zijn gaan zitten met je verkiezingsprogramma en zijn gaan ruilen.

Jij dat standpunt laten vallen, dan laat ik dit vallen. En als jij dat krijgt wil ik dat.

What the fuck Mark?



Kijk dat Didi met zijn PvdA achtergrond van baantjes husselen en dergelijke alleen als doel heeft een regeerakkoord te creëren wat em zeker 4 jaar werk (en bijbehorend wachtgeld) op zal leveren met misschien nog een verlenging erna dat is te verwachten. Maar ik dacht dat jij, Met de Vrijheid en Democratie van je partij in je hart en niet oncomfortabele financiele positie in je pocket, toch nu wel het Land en je volk zou redden. Dat JIJ de man was die Nederland écht de 21e eeuw in zou leiden en daar een gouden eeuw van zou maken.




Nouja, dat je er dan in ieder geval de schijn van zou ophouden toch.



Maar nadat de eerste poging tot een regeerakkoord door je eigen VVD aanhang als te groot voor anale inname is bevonden heb je gewoon een regeerakkoord gemaakt dat wat dunner, langer maar met dubbele lading glijmiddel bedekt is. Zodat het volk na het bukken en het spreiden van de butt cheeks niet eens hoeft te ontspannen om het in zijn reet gestoken te krijgen.




Misschien de beeldpraak wat grof, maar Mark... Markske.... Dat is regeerakkoord Mark&Didi 2.0 ook! Het is echt grof wat je allemaal met Samsonneke hebt bekokstoofd. Niet alleen is ongeveer iedereen onder aan de streep uiteindelijk evenveel of nog meer armer als in je vorige broddelwerk maar met deze onzin sla je de basis onder ons land sneller weg dan duin erosie of het zakken van ons land ooit zouden kunnen al reden we met zijn allen in Hummers!

In het vorige akkoord zaten wij, als huidige generatie, de komende 10 jaar in de ellende en armoede. Maar als ik dit pdf-je doorlees (en ik ga het zometeen nog maar eens lezen, voor de 3e keer, just to be sure) gaat ook mijn zoontje een verrotte jeugd en jong-volwassenheid beleven. Jij en Didi hebben de ellende misschien een tiende procent minder zwaar gemaakt maar die duurt wel 15 jaar langer voor de ellende weggewerkt kan worden. Vorige plan 10 jaar, dit plan 25 jaar.... Mwoh...

Kijk, ik denk niet dat je beseft dat wat jij en Didi nu hebben uitgekotst, dat regeerakkoord, bepalend is voor het verdere verloop van de toekomst. This is the time that matters because what we do today creates all of our tomorrows.

En als we nu ingrijpen, nu de steigers opbouwen en nu de fundering stutten dan kunnen we het tij nog keren. Dan kunnen we van de situatie waarin we ons, als Nederland zijnde, profiteren en gebruiken om ons

a: te isoleren van de Euro economie en zijn neerwaardse spaanse en griekse spiraal.
b: door de eerste te zijn een voorsprong nemen op de onvermijdelijke volgers.
c: door nu en niet pas over 5 of 10 jaar door de zure appel heen te bijten is de appel een stuk minder zuur en lang niet zo groot.

En je weet wel wat ik dan bedoel toch? Allereerst uit de Euro stappen. Niet uit de EU maar wel uit de Euro. Een soort Engelse houding. We zijn bij jullie, en doen mee met alles wat korting geeft en wat makkelijker is maar onze munt, onze wetten en onze grenzen doen we lekker helemaal zelf.

Ik zij het al in het vorige mailtje naar je: Nederland zal er niet minder door gaan verdienen. Het blijft dan nog steeds goedkoper om in Rotterdam te lossen dan het is om in Hamburg of zo te lossen. De toegang tot de Rijn, Maas, Waal en wat voor Rivieren er nog meer vanuit ons te bereiken zijn gaat niet verplaatsen omdat wij weer een Gulden ipv een Euro gebruiken. En daarvan gaan onze bloemen ook niet ineens stinken of gaat een bloem uit Kazachstan niet ineens beter zijn dan een Aalsmeerse. Nederlandse DJ's worden niet ineens toondoof van een Gulden ipv een Euro.

Kortom we zullen er geen cent minder door verdienen. Misschien dat er een oproepje komt om onze kaas niet te kopen in de supermarkten. Maar da's een week en dan proeft iedereen "Ja, toch is die Hollandse echt lekkerder" en dan kopen ze gewoon weer Leerdammer.

Voor het bier geld het zelfde en voor alle andere producten en diensten ook.
Het grootste verschil is dat we niet meegesleept gaan worden (verder dan we al zijn) in het zwarte gat dat Griekenland is
,Spanje wordt en waar Cypres en Portugal als het nodig is klaar staan om dat laatste zetje de verdoemenis in te geven.

Want ik weet niet of je het al gelezen of gehoord hebt maar de nieuwe Chiefs portomonee, min. van financien Dijselblommeke en Staatssecreet Franske Weakers, hebben het oude script van JanKees gevonden geloof ik. "Al het geld komt terug" zij het dan zonder rente. Die zien dus de kans dat zij dat Griekenland en Spanje toneelstuk van de "troijka" nog wel duren tot de volgende verkiezingen. En dat is natuurlijk veel makkelijker dan kijken naar het probleem en daar een oplossing voor verzinnen en implementeren.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat niemand inziet dat het redden van Griekenland alleen, zoals het nu gaat, minstens 1000 miljard en minstends 20 jaar gaat kosten? Ook een schuldenlast die wat krimpt tot 120% meer dan ALLE inkomen van IEDEREEN in het land is een schuldenlast die GROEIT!!!!! En de schuldenlast is nu al niet op te brengen want er moest al zoveel miljard aan het noodinfuus.

En het plan is om in 2014 (twee jaar uitstel niet meegerekend dus nog erger eigenlijk) de schuldenlast te hebben gereduceerd tot 120% van het Bnp. Dus niet eens het Netto inkomen.

Maar het gekke is dat Europa eigenlijk niet eens zo genoemd word in jouw werkstukje met Didi. Dus dat is het grofste niet eens...

In 2014 willen jullie een overgangs periode waarin de overheid niet meer voor de dagbesteding zorgt van de zwakke ouderen, en in dat jaar met de lokale overheden wil gaan praten of en hoe die dat voor die ouderen kunnen gaan verzorgen. Mark... serieus... lees dat stuk nog eens goed na. Niet alleen lezen, maar ook horen. Ga voor een spiegel staan en vertel dat eens aan je zelf....

Als je dan niet snapt wat daarmee mis is dan zou je, heel eerlijk gezegd, het advies van Geert moeten opvolgen en je ontslag indienen. Je bent al ingezworen en zo dus voor je wachtgeld hoef je het niet te laten.

Dat is wel een van de grofste dingen die er in die pdf des doods van je staat. Maar over het algemeen valt het me op dat je de lasten daar legt waar de dragers het eigenlijk te druk hebben om er zich druk over te maken, en dus tengevolge ook geen tijd en zin meer hebben om te protesteren. De werkende mensch die net iets meer dan het minimum verdiend, de ww-er die toch al zoveel te slikken krijgt financieel op het moment dat ie werkloos word, en degenen die zich vanuit die werkende mensch hebben kunnen opwerken tot bovenmodaal.


De "midden-inkomens" worden zoveel mogelijk gespaard. Ja wat jij een middel inkomen noemd is inmiddels vet betaald Mark. Wat 5 jaar terug pocketmoney was is nu een redelijk salaris.... maar ik vraag me af of dat soort veranderingen en processen in de maatschappij wel uberhaubt in beeld komen. Dat bijvoorbeeld een type als Jord een goede vriend is doet mij niet vermoeden dat Fred van de machine onderdeel fabriek, Marco de Asbest verwijderaar of Christ de IT-Support engineer regelmatig bij jouw over de vloer komen.

Nederlanders met een inkomen tussen de 60.000 en 70.000 euro worden iets minder hard geraakt in vergelijking met de inkomensafhankelijke zorgpremie voor deze groep.



Dat noem jij midden inkomens... da's knap... dan moet je toch bruto tussen de 4000 en 5000 in de maand beuren wil je daar aan komen. Ik vond mezelf met nog geen 2700 de jackpot al gehaald te hebben voor ik werkloos werd. 4000 euro is dus niks nie midden nie...

Alles samen genomen Mark, ben jij niet de man op de juiste plaats en Didi... daar hebben we het maar niet over. Als je al zo'n vervormd beeld hebt van de werkelijkheid in de maatschappij van 2012 dan kun je ook niet de werkelijke problemen waarnemen, voelen, begrijpen laat staan oplossen. Tussen jouw, de jouwen en de werkelijkheid zit een soort prisma die alles vervormd voor het jullie bereikt.

En ik weet niet wat die prisma is of hoe ik die moet weghalen Markske. Echt. Zo vervormd dat je er sneller dan het licht mee kan reizen is het beeld dat jullie moeten hebben. En ik heb zo nergens een recalibrated warp field geomatry guidance module liggen om je te helpen.

En dan zijn er natuurlijk nog de dagelijkse ergernissen waar, alhoewel de crisis prioriteit heeft, nodig wat aan moet gebeuren.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21071912/__KO_om_broodje_mexicano__.html

Om maar een voorbeeld te noemen. Noem Geertje gek maar 10 jaar geleden zou dit ondenkbaar zijn. Nu is het incident tweehonderdmiljardvierennegentigmiljoentwee in een steeds escalerende gekte en word het vloekend en hoofdschuddend ter kennis genomen terwijl men verder gaat met de gang van de dag.

want ja, een dag daarvoor lazen we:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/horrormadrassas_in_nederland.html

Steeds weer worden we geconfronteerd met de feiten waar Geertje ons vier vijf zes jaar geleden al voor waarschuwde. Maar niemand die dat opmerkt, zelfs Geertje niet.

En als je dan nog types als Teeven en Opstelten hebt met hun.....

Ach weet je het is zo erg jammer. Als we de kans gegrepen hadden die we nu voor het grijpen hadden zou het zo mooi kunnen worden. Nederland als voorbeeld in Europa. Na een NederExit een Ausgang van Duitsland... Een Finito van de Finnen... Uiteindelijk Frankrijk en België die als laatste uit het bootje springen. Maar wie het eerste begint met het herstel heeft de voorsprong dus binnen 5 jaar zijn de afschrijvingen die we moeten nemen door de exit afgetikt en kunnen die afschrijvingen onze economie weer in. In 2022 in de kranten "Welvaart en welzijn op hoogste niveau sinds de ninetees!" en de toekomst is mooi.....

zucht.

Maar de deed is done, no way back en we moeten ons er maar op voorbereiden. Zelf kan ik, na de hell waar ik doorheen gegaan ben en nu ga, al die ellende wel hebben. Het had voor mijn zoontje van 3,5 wel rechtvaardig geweest als hij alleen zijn eerste 5 tot 10 jaar van zijn jeugd armoede zou moeten ervaren en niet zoals nu waarschijnlijk is zeker tot zijn 20e of 25e moet worstelen met een crisis economie, zeldzame kansen en ijdele hoop.




Toch zal het niet anders zijn, en zit er niets anders op dan hem zo op te voeden dat hij daar op voorbereid is. Dat hij sterk van geest en karakter word en hem te leren dat je moet pakken wat je pakken kan en je pas problemen van anderen mag zien als die van jou zijn opgelost. Dat als je iets hebt je eerst en vooral bedacht moet zijn op dat anderen wat jij hebt voor zichzelf willen.

Nee, voorlopig zie ik hetgene waarop ik, stiekum in de meest idillische van dromen, eigenlijk gehoopt had: United Earth, nog niet werkelijkheid worden. Want echte vooruitgang, voorspoed en welzijn zal pas met het verenigen van de hele mensheid in een volk, een natie, echt mogelijk zijn. Pas dan zullen de middelen die nu op de ene plek overvloedig zijn en op een andere schaars op een goede efficiente en eerlijke manier verdeeld kunnen worden. Pas dan kunnen we als mensheid onze talenten kunnen richten op ontwikkeling van technologieén en wetenschappen en.....

Want ja Mark. Ik weet dat eigenlijk de politieke en economische vereniging van Europa tot één natie met een Federale Europese regering en één Federale economische autoriteit, de enige manier is waarop een verenigd europa een kans van slagen heeft. Een regering die de macht heeft, een centrale bank die de economie als één entiteit beheerd.

Die regering moet dan in plaats van geografisch of demografisch gebaseerd, zoals nu bijvoorbeeld in de US de staten vertegenwoordigers hebben en dus steminvloed naar de inwoners die er in die staat wonen, meer moeten worden gebaseerd op niveau van de besluitvorming. De verdeling maken naar Operationeel, Tactisch en Strategisch. Operationele overheden houden zich bezig met het besturen van de dagelijkse dingen. De tactische overheden houden zich bezig met het bestuur van de zaken die zorgen dat de operationele overheden de middelen hebben het dagelijkse leven in goede banen te leiden. Daarboven is er dan de strategische overheid die het bestuur over de ontwikkelingen op lange termijn voeren.

Ik zie dat zo: De operationele overheid zorgt voor het beheer van de openbare weg en dergelijke. Zorgt dat wegen gerepareerd worden, dat politie uniformen heeft, dat ambulances beschikbaar zijn, dat rivieren schoon blijven, en alles van dat soort zaken die dagelijkse aandacht nodig hebben en van dag tot dag kunnen veranderen.

De tactische overheid zorgt voor zaken als ruimtelijke ordening. Die beslist over wel of geen uitbreiding met een 3e maasvlakte. Die gaat over justitie en zorgt voor de structuur en middelen die nodig zijn voor het mogelijk maken van de lange termijn visie die de strategische overheid uitzet.

De strategische overheid gaat over wetgeving. Die gaat over het uitzetten van de koers over 5 of 10 jaar. Over ontwikkeling, over het bestuur wat de hele natie beinvloed en die bij grote rampen de autoriteit heeft de tactische en operationele overheden hun middelen beschikbaar te stellen om die ramp te bestrijden.



Ik weet niet of ik het goed overbreng en of je een beeld kan vormen.......
Maar helaas is dat in de huidige wereld niet mogelijk. In deze tijd, in deze wereld is het voor ons, als Nederland zijnde, ook helemaal niet aantrekkelijk om deel te worden van zo'n grote organisatie. Wij zijn maar met 17 miljoen en in het huidige gangbare model betekend dat voor ons dat we tegenover landen als Duitsland, Polen, Frankrijk, Spanje met vele tig miljoenen inwoners geen enkele invloed meer zullen hebben. En je kan er voorlopig van uit gaan dat wat goed is voor die landen niet perse het beste of zelfs maar positief is voor ons land.

En die feiten dwingen ons te komen tot de conclusie dat voor ons land onafhankelijkheid van wat de Euro aan het worden is het beste voor de nabije toekomst is nu het nog niet te laat is.

Maar ja, Mark, laat ik maar ophouden. Mocht er in de toekomst nog iets gebeuren of aan de hand zijn, iets waarbij ik je kan voorzien van goede raad of iets zijn dat mij woedend maakt dan zal ik je wel weer schrijven. Dit is een gemiste kans maar ik hoop dat we in de toekomst nog kansen krijgen om ons land en ons volk uit de crisis te krijgen.

Dank Jord voor me dat hij de laatse week niet op mijn tv verschenen is, praat eens met Geertje of ie niet, gewoon voor de look en feel, bij persconferenties schuin achter tegen Samson aan kan komen staan. Ik weet zeker dat wat Didi dan ook te vertellen heeft het al een stuk sympatieker overkomt.

oke dan moet je even Josje en Gertje en dat soort dingen vergeten.... weet je wat, never mind.

Zeg tegen Thieme trouwens dat ik het geweldig vond van d'r toen met die voorzitster, maar dat ik het wel een anticlimax vond toen ze nadat het vingertje niet werkte ze gewoon slikte ipv doorgaan en vechten voor haar interruptie.

Zeg tegen Ronald trouwens dat ie A: Zijn hoed weer meer moet dragen en B: dat ie als minister van Binnenlandse zaken wat meer op de voorgrond moet treden. (als je Ronald het nieuwe akkoord had laten presenteren had je maar 1 dag hoeven debatteren, ik zweer het je! Ronald ROELT! jammer dat hij PvdA is..._

Tot slot zou ik je willen meegeven dat eeh.... Je bent MINISTER PRESIDENT.... Je bent de leider van een trotse natie met een trotse en grootse history..... Die kan niet op de fiets hoor. Echt dat kan niet hoor. Je staat voor schut en heel Nederland met je. Jij hoort in een audie op zijn minst. Kom op eh, kom je in Brussel soms ook op je fiets.. eerst de Lincoln van Hollande en dan tring tring, here's Mark on his byciclette! Gedraag je als een leider, dan staan we in ieder geval niet helemaal voor joker.

Truste!

Groetjes,

Shake

Geen opmerkingen:

Een reactie posten